Ozone Discolysis - Tinjauan Terapi Ozon dalam Rawatan Perubatan

Ozone Discolysis - Tinjauan Terapi Ozon dalam Rawatan Perubatan

Dicolysis ozon adalah rawatan baru yang dipelopori oleh pakar bedah tulang belakang Itali. Walaupun menjadi rawatan yang agak baru, keberkesanannya telah terbukti apabila dijalankan pada kira-kira beribu-ribu pesakit di seluruh dunia. Rawatan ini dianggap sebagai sesuatu yang serupa dengan ubat semula jadi kerana ia tidak melibatkan sakit banyak dan merupakan proses ambulatori yang dijalankan dengan bantuan bius setempat. Walaupun permohonan adalah sama dengan ubat-ubatan semula jadi, keputusannya adalah seperti yang dilakukan oleh hasil positif daripada pembedahan. Discolysis ozon mempunyai kesan positif yang besar kepada orang-orang kepada siapa ia dijalankan sebagai ozon mempunyai banyak ciri-ciri yang membantu dalam menyembuhkan beberapa masalah perubatan. Ia sebenarnya terbukti sangat membantu dalam menyembuhkan beberapa masalah perubatan yang kritikal, menjadikan ia agak popular di kalangan pengamal perubatan.

Ozon berfungsi terbaik pada cakera intervertebral dan juga tisu yang terletak di sekitar cakera. Keseluruhan proses dilakukan mumia oleh- cakera, tempat kediaman yang bermula apabila receptor radang, merangsang fibroblas dan cytokines immunosuppressor dan memperbaiki peredaran mikro dan pengoksigenan. Ini adalah empat tindakan biokimia yang ozon menjalankan pada cakera intervertebral untuk mengubati masalah pengembangan saraf. Rawatan dijalankan dalam tiga stages- suntikan pertama ozon disuntik pada otot paravertebral, kemudian ozon disuntik dalam cakera intervertebral yang dalam kesusahan diikuti oleh penggunaan suntikan ozon pada otot paravertebral.

Sekarang, bagaimana ini berfungsi ozon? Nah, apabila agen pengoksidaan yang kuat ini disuntik pada otot paravertebral, ia menghasilkan beberapa pengoksidaan enzim. Ini seterusnya membantu untuk meneutralkan toksin hasil sampingan yang membawa kepada pengembangan saraf. Ia dianggap sebagai penawar semula jadi untuk merawat masalah pemampatan saraf. Secara amnya kesan-kesan rawatan adalah positif dan ia membantu dalam mengurangkan masalah peningkatan jumlah cakera. Oleh itu adalah penggantian yang baik kaedah pembedahan untuk merawat bengkak saraf. Lebih-lebih lagi tiada selepas kesan atau komplikasi dalam proses ini. Discolysis ozon tidak mengubah anatomi badan sebagai pembedahan dilakukan dan tidak sama sekali satu proses yang kompleks; oleh itu adalah sangat lebih baik. Tetapi sekali lagi terdapat beberapa penyakit seperti Fauvism dan Hyperthryrodism yang mana rawatan ozon boleh membuktikan untuk menjadi sama sekali tidak digalakkan.

Kadar kejayaan rawatan ozon perubatan adalah agak tinggi, kira-kira 80% - 90% dan terdapat hampir tiada prosedur berkaitan komplikasi yang boleh menjejaskan kelancaran fungsi kehidupan seseorang dalam tempoh selepas pembedahan. Sejak dicolysis Ozon adalah satu proses ambulatori, pesakit mendapat peluang untuk balik ke rumah pada hari itu juga rawatan dan juga untuk kembali bekerja dalam masa seminggu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar