Apakah Time Line Therapy?

Apakah Time Line Therapy?

Ramai orang mempunyai beberapa pendapat yang sangat berbeda mengenai hipnosis, dan implikasinya terhadap keadaan mental orang yang menjalani rawatan itu. Ada pasti banyak yang lebih kepadanya daripada silap mata dan diperdaya. Sesetengah orang bersumpah oleh aplikasi perubatan, mengatakan bahawa ia membantu mereka untuk mendapatkan tempoh sukar masa lalu masa dalam kehidupan mereka. Yang lain pula mendakwa bahawa ia adalah mustahil bagi mereka untuk dipukau, dan menegaskan bahawa itu semua hanya tipu muslihat.

Apa pendapat anda mengenai perkara ini mungkin berada, anda kemungkinan besar akan bersetuju bahawa dalam perjalanan tingkah laku manusia, banyak apa yang memberi kesan kepada cara kita melihat dan bertindak balas terhadap perkara yang kita hadapi dalam dunia berdasarkan pengalaman masa lalu. Kadang-kadang, jika kita mempunyai masa yang sukar dengan perkara-perkara pada masa lalu, ia boleh menyebabkan kita menjadi kurang berjaya dengan pelbagai usaha dalam niaga hadapan kami. Kami sedar kecenderungan diri kita kepada kegagalan, sama ada dalam perniagaan, hubungan, atau beberapa aspek lain kehidupan peribadi kita.

Idea umum di belakang Time Line Therapy adalah bahawa, melalui sejenis khas cadangan hipnosis, isu-isu yang anda tidak boleh seolah-olah dapat untuk melepaskan dari masa lalu anda boleh dikaji semula dalam cahaya yang berbeza. Minda, apabila ia mencerminkan peristiwa yang telah pun berlaku, kerja-kerja agak seperti pembaca berita yang berat sebelah. Kadang-kadang anda tidak boleh membantu tetapi ingat sesuatu perkara dengan menggunakan putaran anda sendiri khas emosi, yang boleh mengurangkan ketepatan peristiwa-peristiwa yang mungkin berlaku. Pengalaman buruk menjadi lebih negatif kerana lebih banyak masa berlalu, dan akhirnya sikap anda terhadap peluang yang sama pada masa akan datang mendapat terjejas.

Time Line Therapy digunakan untuk memerdekakan kamu, dengan cara yang. Sesi bermula, anda dimasukkan ke dalam keadaan yang sangat santai. Ia adalah penting untuk sebuah bilik cukup gelap digunakan, jika tidak, anda mungkin mempunyai masalah menyerahkan deria anda untuk pengalaman. The Therapist, pada ketika itu, akan bertindak sebagai panduan. Melalui cadangan dan perbualan yang bertujuan untuk meneroka masa lalu, anda akan melihat semula peristiwa-peristiwa yang mungkin merisaukan anda dari masa lalu anda bersama-sama.

Matlamat terapi pada ketika itu adalah untuk membantu anda untuk merealisasikan aspek positif pengalaman yang lalu. Sama seperti selalu ada dua pihak untuk cerita, ada hampir selalu kadang-kadang baik yang boleh diambil daripada apa yang berlaku lama dahulu. Tujuan ini adalah bahawa apabila anda melakukan keluar dari keadaan hipnosis, dan sesi terapi yang dipanggil ke penghujungnya, satu perubahan segera dalam pantulan yang telah lalu akan berlaku.

Oleh itu, semua ketakutan dan kebimbangan yang anda mungkin telah merasakan akan tawar hati, dan anda tidak lagi takut untuk meneruskan apa-apa yang anda ingini di masa depan. Sudah tentu, ia masih sentiasa penting untuk mengambil pelajaran dari sejarah. Apa yang penting ialah bahawa anda tidak lagi menghalang dalam proses membuat keputusan anda kerana isu-isu emosi yang belum cukup melepaskan genggaman mereka pada anda sehingga kini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar