Hentikan Dari berpeluh sedalam-dalamnya Dengan ini Pemulihan Mudah

Hentikan Dari berpeluh sedalam-dalamnya Dengan ini Pemulihan Mudah

Lebih-berpeluh boleh memalukan. Kami semua berada di sana. Sebelum acara besar, tapak tangan anda mula berpeluh seolah-olah anda membasuh mereka tanpa pengeringan. Kepala anda penuh dengan manik basah menitis ke bawah muka anda. Baju anda benar-benar basah kuyup dengan peluh. Bagi sesetengah orang, ini berlaku walaupun mereka benar-benar bersedia untuk tugas itu di hadapan mereka. Ia hanya kebetulan bahawa anda seolah-olah berpeluh lebih daripada orang yang anda kenali.

Dalam usaha untuk menyelesaikan masalah peluh anda, anda akan perlu tahu mengapa orang berpeluh. Ia adalah satu kejadian semula jadi sudah tentu. Badan kita memerlukan agar kekal terhidrat sehingga menggunakan cecair dari dalam diri kita untuk menyejukkan kita ke bawah, terutama apabila kita berada dalam masa kesusahan. Itulah sebabnya kita cenderung berpeluh lebih apabila kita menghadapi cabaran yang besar. Badan kita menggunakan lebih banyak tenaga dan rasanya ia perlu sejuk untuk mengelakkan pengsan kerana keletihan.

Walaupun anda tidak boleh benar-benar menghapuskan peluh, anda boleh berhenti dari berpeluh sedalam-dalamnya jika anda mempunyai masalah ini berpeluh teruk. Salah satu cara untuk lakukan ialah dengan meminum minuman kalori kurang manis atau tinggi. Jus, kopi dan semua orang-orang minuman manis yang lain membuat badan menggunakan lebih banyak tenaga daripada yang diperlukan untuk. Oleh itu, ia adalah salah satu punca utama peluh terlalu aktif. Minum lebih banyak air dan kurang gula.

Cara lain untuk mengurangkan jumlah yang kita berpeluh adalah untuk membantu badan kita dengan proses penyejukan. Sebagai contoh, jika anda tahu anda berada di luaran walaupun pada pertengahan Julai, pastikan anda memakai pakaian yang paling ringan yang anda ada. Ini mungkin kelihatan seperti tips akal tetapi anda akan terkejut betapa mudahnya untuk lupa apa yang membuatkan kita berpeluh begitu banyak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar