Memohon TENS untuk Penyembuhan Paraspinal Pain Lower anda

Memohon TENS untuk Penyembuhan Paraspinal Pain Lower anda

Semakin banyak orang mencari pendekatan alternatif sebagai utama yang bermakna untuk menangani gejala otot mereka. Berikut adalah pengenalan ringkas untuk satu pilihan, transcutaneous rangsangan saraf elektrik (TENS).

TENS melibatkan penempatan pad rangsangan melekit (elektrod) ke atas atau berhampiran tapak kesakitan, pad dilampirkan kepada wayar dari sumber rangsangan elektrik. Fungsi TENS unit melalui gabungan cara termasuk overexciting saraf sakit reseptor, menghalang keupayaan mereka untuk menghantar off isyarat sakit, menyekat isyarat sakit dalam perjalanan ke otak dan menyebabkan pelepasan kesakitan semula jadi melegakan bahan kimia daripada badan kita (endorfin, enkephalins dan dynorphins).

Jumlah output semasa dipengaruhi oleh impedans gabungan elektrod, kulit dan tisu. Permohonan berulang-ulang rangsangan elektrik untuk satu lokasi pada kulit menyebabkan galangan kulit berkurangan. Aliran rangsangan melalui kulit bertambah baik kerana tempoh kenaikan rangsangan. Stimulator semasa yang berterusan lebih disukai untuk mengurangkan secara tiba-tiba, turun naik yang tidak terkawal intensiti semasa yang berkaitan dengan perubahan impedans. Oleh itu, elektro-konduktif gel permohonan antara elektrod dan kulit membantu mengurangkan galangan kulit.

Frekuensi tinggi dan TENS frekuensi rendah mempunyai kesan yang sedikit berbeza. Oleh itu, bekerja dengan unit pelbagai frekuensi adalah lebih baik. Tindak balas yang memuaskan kepada frekuensi tertentu dan corak nadi berbeza dari seorang ke seorang. Tetapan optimum berbeza dan ditentukan oleh percubaan dan kesilapan. Kedudukan elektrod sering berdasarkan gabungan cadangan daripada golongan profesional dan bahan-bahan sumber yang mengiringi TENS unit dan selepas pengalaman peribadi.

Komplikasi perubatan dengan penggunaan TENS jarang berlaku. Walau bagaimanapun, berhati-hati perlu diambil perhatian mengenai beberapa syarat seperti penggunaan serentak stimulator elektrik tetap (contohnya, pacemaker), kehamilan dan lain-lain. Walaupun TENS unit mikro mesin yang sangat mudah, hubungi doktor anda mengenai keselamatan bagi TENS gunakan untuk anda dan rawatan yang rendah ke belakang (atau lain-lain) kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar